A partir de esta página puede:
author
Volver a la pantalla de inicio con las últimas noticias... |
Información del autor
Autor Barrera, Carlos |
Documentos disponibles escritos por este autor
Hacer una sugerencia Refinar búsqueda
Describing the impact of the Corpus-Informed conversation strategies on elementary english learner's oral interaction / Barrera, Carlos / Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo (2008)
Título : Describing the impact of the Corpus-Informed conversation strategies on elementary english learner's oral interaction Tipo de documento: documento electrónico Autores: Barrera, Carlos, Autor ; Wigby Nieto, Karen, Tutor Editorial: Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo Fecha de publicación: 2008 Número de páginas: 68 p., 30 cm. + 1 cd. + 1 anexo Palabras clave: Aprendizaje - Inglés
Tesis de InvestigaciónClasificación: INV 2008 Resumen: This Action Research describes the effects that the teaching of Corpus-informed conversation strategies produces on elementary EFL students' oral interaction. Lt presents operational definitions for Communicative Language Teaching, Corpusinformed teaching material, Oral lnteraction performance indicators, and Corpusinformed /exical chunks. One assumption is that Corpus-informed conversation strategies are very frequently used language that promote oral interaction, leading students into focusing on communication by managing these strategies in genuine settings in classroom activities. The intervention was conducted at a prívate English institute in Guayaquil, Ecuador, with a homogeneous sample of 28 students that attended guided instruction on a regular basis. In order to answer how Corpus-informed conversation strategies affect oral interaction, the study methodology was mainly pre-experimental with pre and post tests. An oral interaction sea/e rubric for overa/1 score and an oral exam were used for the data collecting: observation and assessment were done on student-student interaction. The sea/e to measure oral interaction included 3 performance indicators: lnitiate and Respond, Hesitation Management, and Tumtaking and Tumgiving. After the analysis, the resu/ts indicate that these strategies produced 57. 1 % increase in the overa/1 sea/e, and 112% increase in the Tumtakinglgiving indicator. En línea: https://drive.google.com/file/d/1-nUsmmaMn0eCvttyYJU-qGAWgwMljUO2/view?usp=shari [...] Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=20974 Reserva
Reservar este documento
Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado Asignaturas 2 TESIS270 UCG 270 BARd INV 2008 (Escaneada) Tesis Biblioteca Tesis TESIS Disponible Describing the impact of the Corpus-Informed conversation strategies on elementary english learners oral interaction / Barrera, Carlos / 2008
Título : Describing the impact of the Corpus-Informed conversation strategies on elementary english learners oral interaction Tipo de documento: documento multimedia Autores: Barrera, Carlos Fecha de publicación: 2008 Precio: $5.00 Nota general: Facultad-Ecología Humana Palabras clave: Genero-Tesis Resumen: Tesis Nota de contenido: Area-Educación Internacional Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=18587 Reserva
Reservar este documento
Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado Asignaturas 2 CDSES733 BAR Cds Biblioteca CDS CDS Disponible How does oral interaction change when using conversation strategies baased on Corpus research / Barrera, Carlos
Título : How does oral interaction change when using conversation strategies baased on Corpus research Tipo de documento: texto impreso Autores: Barrera, Carlos Nota general: Facultad-Ecología Humana Nota de contenido: Area-Pregrado, Mención-Educación Internacional, Profesor guía-Karen de Nieto Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=17562 Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado ningún ejemplar How does oral interaction change when using conversation strategies baased on Corpus research / Barrera, Carlos
Título : How does oral interaction change when using conversation strategies baased on Corpus research Tipo de documento: texto impreso Autores: Barrera, Carlos Nota general: Facultad-Ecología Humana Nota de contenido: Area-Primer Avance, Mención-Educación Internacional, Profesor guía-Karen de Nieto Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=17566 Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado ningún ejemplar