A partir de esta página puede:
category
Volver a la pantalla de inicio con las últimas noticias... |
Materias
Hacer una sugerencia Refinar búsqueda
La aplicación de las nuevas tecnologíias al aprendizaje y enseñanza de lengua inglesa / Isabel De la Cruz Cabanillas / Madrid : s/e (2003)
Título : La aplicación de las nuevas tecnologíias al aprendizaje y enseñanza de lengua inglesa Tipo de documento: texto impreso Autores: Isabel De la Cruz Cabanillas, Autor Mención de edición: 1a ed Editorial: Madrid : s/e Fecha de publicación: 2003 Número de páginas: 158 p. Dimensiones: 24 cm. ISBN/ISSN/DL: 978-84-8138-569-4 Precio: US$. 10,00 Nota general: Incluye bibliografía Palabras clave: Aprendizaje - Inglés Clasificación: 428.007 Resumen: Sus temas principales son: La red, origenes y desarrollo de internet, correo electrónico, grupos de noticias y listas de distribución, otros servicios telnet, ftp y chat, páginas web y portales, materiales para la docencia, propuesta de material didáctico,diccionarios y programas de traducción on-line, aplicaciones didacticas de los diccionarios en el aula Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=5278 Reserva
Reservar este documento
Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado Asignaturas 2 4692 UCG 428.007 CABa 4692 Libro Biblioteca Libros LIBROS Disponible Demonstrate that through a task-based approach in a thirty hour ESP module, waiters of five star hotels will develop functional competence in spoken interaction / Gallegos, María / Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo (2008)
Título : Demonstrate that through a task-based approach in a thirty hour ESP module, waiters of five star hotels will develop functional competence in spoken interaction Tipo de documento: documento electrónico Autores: Gallegos, María, Autor ; Guerra, Mary, Autor ; Ortiz, Margarita, Autor ; Jensen, Suzanne, Tutor Editorial: Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo Fecha de publicación: 2008 Número de páginas: 162 p., 30 cm. + 1 cd. + 2 anexos Palabras clave: Aprendizaje - Inglés
Tesis de InvestigaciónClasificación: INV 2008 Resumen: Since Ecuador has become an international destination for people all over the world, the local hotel industry needs to have a staff that can effectively communicate in English. However, only a small percentage can provide service to English speaking customers due to the lack of specialized courses that addresses the needs of this group. This study focuses on waiters of a five star hotels in Guayaquil. lt was intended to demonstrate that through the implementation of an English for Specific Purposes (ESP) module using a task based learning approach, waiters would develop functional competence in spoken interaction reaching a level A 1 according to the Common European Framework. An experimental design was used under the category of pre-experiment, specifically a one group design with a sample size of twenty waiters that later on ended up with only six participants. To determine their degree of functional competence, waiters took an oral pre test befare the module began based on their work protocol performed at their jobs. However, during the teaching process the need arase to design a new scale exclusively on spoken interaction to complement the first rubric. At the end of the module, a post test using both rubrics was conducted to detect if learning occurred. The results reflectad a notable increase in students' functional competence compared to the results of the pre test. As a result of the study, a 120 hour ESP program was created. The first of tour modules was developed along with students' and teacher's book. En línea: https://drive.google.com/file/d/14eU3To7XaGGtVXXr3FkLKtV_XTbiieFp/view?usp=shari [...] Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=20978 Reserva
Reservar este documento
Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado Asignaturas 2 TESIS267 UCG 267 GALd INV 2008 (Escaneada) Tesis Biblioteca Tesis TESIS Disponible Describing the impact of the Corpus-Informed conversation strategies on elementary english learner's oral interaction / Barrera, Carlos / Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo (2008)
Título : Describing the impact of the Corpus-Informed conversation strategies on elementary english learner's oral interaction Tipo de documento: documento electrónico Autores: Barrera, Carlos, Autor ; Wigby Nieto, Karen, Tutor Editorial: Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo Fecha de publicación: 2008 Número de páginas: 68 p., 30 cm. + 1 cd. + 1 anexo Palabras clave: Aprendizaje - Inglés
Tesis de InvestigaciónClasificación: INV 2008 Resumen: This Action Research describes the effects that the teaching of Corpus-informed conversation strategies produces on elementary EFL students' oral interaction. Lt presents operational definitions for Communicative Language Teaching, Corpusinformed teaching material, Oral lnteraction performance indicators, and Corpusinformed /exical chunks. One assumption is that Corpus-informed conversation strategies are very frequently used language that promote oral interaction, leading students into focusing on communication by managing these strategies in genuine settings in classroom activities. The intervention was conducted at a prívate English institute in Guayaquil, Ecuador, with a homogeneous sample of 28 students that attended guided instruction on a regular basis. In order to answer how Corpus-informed conversation strategies affect oral interaction, the study methodology was mainly pre-experimental with pre and post tests. An oral interaction sea/e rubric for overa/1 score and an oral exam were used for the data collecting: observation and assessment were done on student-student interaction. The sea/e to measure oral interaction included 3 performance indicators: lnitiate and Respond, Hesitation Management, and Tumtaking and Tumgiving. After the analysis, the resu/ts indicate that these strategies produced 57. 1 % increase in the overa/1 sea/e, and 112% increase in the Tumtakinglgiving indicator. En línea: https://drive.google.com/file/d/1-nUsmmaMn0eCvttyYJU-qGAWgwMljUO2/view?usp=shari [...] Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=20974 Reserva
Reservar este documento
Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado Asignaturas 2 TESIS270 UCG 270 BARd INV 2008 (Escaneada) Tesis Biblioteca Tesis TESIS Disponible EFL goal setting increases learner motivation / Schaffer Hlozek de Alvarado, Elizabeth Ann / Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo (2006)
Título : EFL goal setting increases learner motivation Tipo de documento: texto impreso Autores: Schaffer Hlozek de Alvarado, Elizabeth Ann, Autor ; Anderson Manrique, Julie, Tutor Editorial: Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo Fecha de publicación: 2006 Número de páginas: 84p. , 29cm Palabras clave: Aprendizaje - Inglés
Tesis de InvestigaciónClasificación: INV 2006 Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21024 Reserva
Reservar este documento
Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado Asignaturas 2 TESIS220 UCG 220 SCHe INV 2006 (NO SE ENCUENTRA) Tesis Biblioteca Tesis TESIS Disponible Intercultural resource pack: Latin American perspectives / Morgado de Matos, Andrea / New York : The British Council (2006)
Título : Intercultural resource pack: Latin American perspectives Otro título : CAJA 1 Tipo de documento: texto impreso Autores: Morgado de Matos, Andrea, Autor ; Assenti del Rio, Andrea, Autor ; Aparicio, Nahir, Autor ; Mobilia, Sergio, Autor ; Martins, Teresa, Autor Editorial: New York : The British Council Fecha de publicación: 2006 Número de páginas: 79 p. Dimensiones: 30 cm Idioma : Inglés Palabras clave: Aprendizaje - Inglés
Educación InterculturalClasificación: 370.196 Resumen: The learner as ethnographe.- Cultural values and attitude.- Challenging stereotype.- Critical readings of culture.- The media Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=26367 Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado ningún ejemplar Requisite EFL language skills for content - based course and employment: a mixed methods study / Smith Jensen Suzanne , , / Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado (2009)
PermalinkA study of the implementation of a professional development portfolio program as a method to introduce perfomance based instruction in an ecuadorian bilingual private school / Menoscal de Guerrero, Rafaela / Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado (2010)
PermalinkTeaching through English: An Ecuadorian University CLIL Experience. / Bergmann Macías, María de Monserrat / Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado (2017)
PermalinkThe development of metacognitive learning strategies during an intensive English course for English as Foreign Language (EFL) teachers / Quintana Mazzini, Samantha Nathaly / Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo (2012)
PermalinkThe Use of Portfolios to Introduce Autonomy in a Primary School Setting / Velasco Castro, Viviana Jacqueline / Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo (2013)
PermalinkThe Use of Portfolios to Introduce constructivist teaching practices in primary english as a foreign language classrooms / Wigby de Nieto, Karen / Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado (2009)
Permalink