A partir de esta página puede:
publisher
Volver a la pantalla de inicio con las últimas noticias... |
Información de la editorial
Springer |
Documentos disponibles de esta editorial
Hacer una sugerencia Refinar búsqueda
Learning analytics: fundaments, applications and trends: a view of the current state of the art to enhance e-Learning / Peña-Ayala, Alejandro / Springer (2017)
Título : Learning analytics: fundaments, applications and trends: a view of the current state of the art to enhance e-Learning Tipo de documento: texto impreso Autores: Peña-Ayala, Alejandro, Autor Mención de edición: 1a. ed. Editorial: Springer Fecha de publicación: 2017 Materias: 0228 - LA EVALUACIÓN DEL APRENDIZAJE EN UNA PEDAGOGÍA ACTIVA (PSGR)
0509 - PEDAGOGÍA
0512 - PSICOLOGÍA EDUCATIVANúmero de páginas: 303 p. Dimensiones: 24 cm ISBN/ISSN/DL: 978-3-319-52976-9 Precio: $146.18 Idioma : Inglés Palabras clave: Aprendizaje - Educación Clasificación: 370.1523 Resumen: This book provides a conceptual and empirical perspective on learning analytics, its goal being to disseminate the core concepts, research, and outcomes of this emergent field. Divided into nine chapters, it offers reviews oriented on selected topics, recent advances, and innovative applications. It presents the broad learning analytics landscape and in-depth studies on higher education, adaptive assessment, teaching and learning. In addition, it discusses valuable approaches to coping with personalization and huge data, as well as conceptual topics and specialized applications that have shaped the current state of the art. By identifying fundamentals, highlighting applications, and pointing out current trends, the book offers an essential overview of learning analytics to enhance learning achievement in diverse educational settings. As such, it represents a valuable resource for researchers, practitioners, and students interested in updating their knowledge and finding inspirations for their future work. Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=25841 Reserva
Reservar este documento
Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado Asignaturas 2 16.666 UCG 370.1523 PENl 16.666 Libro Biblioteca Libros LIBROS Disponible Universities in Transition: the Changing Role and Challenges for Academic Institutions / Göransson, Bo / Springer (2011)
Título : Universities in Transition: the Changing Role and Challenges for Academic Institutions Tipo de documento: documento electrónico Autores: Göransson, Bo, Editor científico ; Brundenius, Claes, Editor científico Mención de edición: 1a. ed. Editorial: Springer Fecha de publicación: 2011 Número de páginas: 366 p. Dimensiones: Digital ISBN/ISSN/DL: 978-1-4419-7508-9 Idioma : Español Palabras clave: Universidad Clasificación: 370.19 Nota de contenido: In Search of Excellence? An International Perspective on Governance of University Research.- The Evolving Role of Universities in Economic Development: The Case of University–Industry Linkages.- Brazilian Universities and Their Contribution to Innovation and Development.- Uruguay: Higher Education, National System of Innovation, and Economic Development in a Small Peripheral Country .- Cuba: University, Innovation and Society: Higher Education in the National System of Innovation.- Vietnam: Current Debates on the Transformation of Academic Institutions China: Challenges for Higher Education in a High Growth Economy Tanzania: The Evolving Role of Universities in Economic Development.- South Africa: Reforming Higher Education and Transforming the National System of Innovation Latvia: Repositioning of Academic Institutions in a Catching-Up Russia: Universities in the Context of Reforming the National Innovation System Germany: The Role of Universities in the Learning Economy Developing Universities: The Evolving Role of Academic Institutions in Denmark The Role of Academic Institutions in the National System of Innovation and the Debate in Sweden The Three Missions of Universities: A Synthesis of UniDev Project Findings En línea: https://drive.google.com/file/d/11oha6ur5VDKrQl5B29cabDlPiLvHM0zr/view?usp=shari [...] Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=24347 Reserva
Reservar este documento
Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado Asignaturas 2 16.043 UCG 370.19 GORu 16.043 Digital Biblioteca Digital Biblioteca Digital Disponible Smart participation: a fuzzy-based recommender system for political community building / Terán Tamayo, Luis Fernando / Springer (2014)
Título : Smart participation: a fuzzy-based recommender system for political community building Tipo de documento: texto impreso Autores: Terán Tamayo, Luis Fernando, Autor Mención de edición: 1a ed Editorial: Springer Fecha de publicación: 2014 Materias: 0013 - ANÁLISIS POLÍTICO ELECTORAL Número de páginas: 161 p. Il.: il Dimensiones: 23.5 cm ISBN/ISSN/DL: 978-3-319-06550-2 Precio: $ 5.00 Idioma : Inglés Palabras clave: Ciencias Políticas
Elecciones - Democracia
Participación CiudadanaClasificación: 324.63 Resumen: En este libro se propone una arquitectura de sistema de recomendación basada en difusos para estimular la participación y la colaboración políticas. Se muestra el proyecto "Smart Participation", que utiliza la base de datos de "voto inteligente", una conocida aplicación de asesoramiento de voto (VAA) para las elecciones locales, cantonales y nacionales en Suiza. Adicionalmente, se presenta un marco de evaluación de la Participación e que permite analizar diferentes proyectos y su desarrollo hacia el fortalecimiento de la participación ciudadana y el empoderamiento. El libro demuestra el potencial para la construcción de comunidades políticas y el estímulo de la participación cívica. Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=24623 Reserva
Reservar este documento
Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado Asignaturas 2 16.054 UCG 324.63 TERs 16.054 Libro Biblioteca Libros LIBROS Disponible