Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/3999
Título : Improving A2 Students Oral Interaction by Using Peer Assessment
Autor: Traba Montejo, Yeny Marlies
Tutor(es): Ramírez Ávila, María Rossana
Correo electronico de Director, Asesor, Colaborador, Coordinador de Tesis: mramirez@casagrande.edu.ec
Palabras clave : TESIS DE MAESTRÍA;Improving A2 Students Oral Interaction;Peer Assessment
Ciudad: Guayaquil
Fecha de publicación : abr-2023
Editorial: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado
Citación : Traba Montejo, Yeny Marlies. (2023). Improving A2 Students Oral Interaction by Using Peer Assessment. Modality: Research Report . Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés, Guayaquil. 15 p.
Codigo Interno : Tesis;4091
Resumen : During an A2 private adult class, students have shown issues in speaking, which is the most challenging skill to manage, mainly at the beginning. The factors causing the speaking problems have been lack of speaking practice, which is common in this level, fear of errors, limited vocabulary, shyness, or fear of expressing themselves in a foreign language. All these aspects prevent their communication when they try to maintain a dialogue. To help students overcome their difficulties; an intervention was applied, and peer- assessment was used. Teachers use peer assessment to test students' speaking performance (Kuo et al., 2017). It is a fun way to assess students, and they feel more relaxed during the process, considering that it is one of the hardest skills to develop when learning a new language. According to students' survey results, improving oral skills has become their primary objective to overcome for adults with an A2 level in English.
URI - Direccion electronica alterna: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/3999
Tipo: masterThesis
Paginas: 15 p.
Grado Academico: Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
Aparece en las colecciones: Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Tesis4091TRAi.pdf621.36 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Tesis4091CLAU.pdf721.87 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.