Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/3971
Título : | Perspectives of EFL Students in Writing: a descriptive study |
Autor: | Astudillo Vanegas, Geovanny Patricio |
Tutor(es): | Ramírez Ávila, María Rossana |
Correo electronico de Director, Asesor, Colaborador, Coordinador de Tesis: | mramirez@casagrande.edu.ec |
Palabras clave : | TESIS DE MAESTRÍA;WRITING PROCESS;COLLABORATIVE WRITING;SECONDARY SCHOOL STUDENTS |
Ciudad: | Guayaquil |
Fecha de publicación : | abr-2023 |
Editorial: | Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado |
Citación : | Astudillo Vanegas, Geovanny Patricio. (2023). Perspectives of EFL Students in Writing: a descriptive study. Modality: Descriptive Study. Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés. Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, Guayaquil. 28 p. |
Codigo Interno : | Tesis;4066 |
Abstract: | This research paper examines and describes the writing factors that have the greatest impact on EFL students. This descriptive-exploratory cross-sectional study involves 89 high school students aged 15-17 years. The method chosen for data collection was based on the use of a survey that contains a questionnaire of open and closed questions. The results showed that students have problems with writing due to the lack of vocabulary, limitations in grammar knowledge, the absence of interesting classes, and the difficulty with the organization of ideas. Also, collaborative writing allows students to interact, fosters discussions, improves grammar, and expands vocabulary. This research contributes with studies focused on the EFL field so that teachers can facilitate the acquisition of writing skills. |
URI - Direccion electronica alterna: | http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/3971 |
Tipo: | masterThesis |
Paginas: | 28 p. |
Grado Academico: | Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés |
Aparece en las colecciones: | Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Tesis4066ASTp.pdf | 554.42 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir | |
Tesis4066CLAU.pdf | 83.77 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está protegido por copyright original |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.