Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/3971
Título : Perspectives of EFL Students in Writing: a descriptive study
Autor: Astudillo Vanegas, Geovanny Patricio
Tutor(es): Ramírez Ávila, María Rossana
Correo electronico de Director, Asesor, Colaborador, Coordinador de Tesis: mramirez@casagrande.edu.ec
Palabras clave : TESIS DE MAESTRÍA;WRITING PROCESS;COLLABORATIVE WRITING;SECONDARY SCHOOL STUDENTS
Ciudad: Guayaquil
Fecha de publicación : abr-2023
Editorial: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado
Citación : Astudillo Vanegas, Geovanny Patricio. (2023). Perspectives of EFL Students in Writing: a descriptive study. Modality: Descriptive Study. Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés. Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, Guayaquil. 28 p.
Codigo Interno : Tesis;4066
Abstract: This research paper examines and describes the writing factors that have the greatest impact on EFL students. This descriptive-exploratory cross-sectional study involves 89 high school students aged 15-17 years. The method chosen for data collection was based on the use of a survey that contains a questionnaire of open and closed questions. The results showed that students have problems with writing due to the lack of vocabulary, limitations in grammar knowledge, the absence of interesting classes, and the difficulty with the organization of ideas. Also, collaborative writing allows students to interact, fosters discussions, improves grammar, and expands vocabulary. This research contributes with studies focused on the EFL field so that teachers can facilitate the acquisition of writing skills.
URI - Direccion electronica alterna: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/3971
Tipo: masterThesis
Paginas: 28 p.
Grado Academico: Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
Aparece en las colecciones: Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Tesis4066ASTp.pdf554.42 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Tesis4066CLAU.pdf83.77 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.