Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/3674
Título : Influence of Self-Assessment in Spoken Production in A1 Students
Autor: Mantilla Zambrano, Noelia Yaneth
Director(es): Ramírez Ávila, María Rossana
Correo electronico de Director, Asesor, Colaborador, Coordinador de Tesis: mramirez@casagrande.edu.ec
Palabras clave : TESIS DE MAESTRÍA;ENSEÑANZA DE IDIOMA;INGLÉS;AUTOEVALUACIÓN;EXPRESIÓN ORAL
Ciudad: Guayaquil
Fecha de publicación : oct-2022
Editorial: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado
Citación : Mantilla Zambrano, Noelia Yaneth (2022). Influence of Self-Assessment in Spoken Production in A1 Students. Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés. Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, Guayaquil. 15 p.
Codigo Interno : Tesis;3862
Abstract: When we learn a second language, it is normal to develop a deeper sense of self-awareness on the way we speak, and the way others speak. We compare ourselves to native speakers or to other learners who are in a different level than us. Although contrast is necessary for acquiring new knowledge, it does not provide any evidence of our actual progress and we often forget to use that sense of self-awareness for our own benefit. Assessment is a fundamental part of the learning process, but the educational system based in testing as the primary source of evaluation can be overwhelming and even damaging for the student. This means that as teachers, we should find other ways to restructure the assessment process and extract the actual potential of the role of the student in this aspect. The purpose of this research is to show how self-assessment can influence the spoken production of adult A1 students who struggle with pronunciation and a limited vocabulary regarding daily activities. The chosen path for this research aligns with the educational virtual environment in which we have been immersed during the pandemic and the importance of engaging students in having a more active role in their evaluation process.
URI - Direccion electronica alterna: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/3674
Tipo: masterThesis
Paginas: 15 p.
Grado Academico: Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
Aparece en las colecciones: Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Tesis3862MANi.pdf805.52 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Tesis3862CLAU.pdf125.76 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.