Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/3669
Título : Self-Assessment to Increase the Students’ Writing Through a Blog Site
Autor: Alcívar Saltos, Jessica Betsabé
Tutor(es): Ramírez Ávila, María Rossana
Correo electronico de Director, Asesor, Colaborador, Coordinador de Tesis: mramirez@casagrande.edu.ec
Palabras clave : TESIS DE MAESTRÍA;ENSEÑANZA DE IDIOMA;INGLÉS;AUTOEVALUACIÓN;HABILIDADES DE ESCRITURA
Ciudad: Guayaquil
Fecha de publicación : nov-2022
Editorial: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado
Citación : Alcívar Saltos, Jessica Betsabé (2022). Self-Assessment to Increase the Students’ Writing Through a Blog Site. Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés. Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, Guayaquil. 11 p.
Codigo Interno : Tesis;3860
Abstract: English is one of the most used languages to communicate around the world. But, as with all languages, different skills must be learned, like Writing, because it is part of writing communication. Developing this ability is a challenge for students because, in public high schools, students' writing skills are weak and deficient; note in mind that the majority of students do not learn English in elementary schools, and in high schools, they are not exposed to English beyond the classroom; therefore, students do not practice it regularly. This action research includes collecting quantitative and qualitative data and focuses on exploring the effect of applying self-assessment on students' English writing skills. Durga, (2018, as cited in Menéndez, 2022), said, "Writing can be perceived not only as a means to communicate but also as a means to learn a second language. As a result, students demand efficient writing abilities suit their academic and occupational needs." p. 2).
URI - Direccion electronica alterna: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/3669
Tipo: masterThesis
Paginas: 11 p.
Grado Academico: Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
Aparece en las colecciones: Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Tesis3860ALCs.pdf592.56 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Tesis3860CLAU.pdf411.83 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.