Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/2156
Título : Efectos de la atención en niños de 3 a 4 años en la aplicación de técnicas de relajación
Autor: Gómez Vaca, Paola Alejandra
Tutor(es): Calderón Zevallos, Daniel
Correo electronico de Director, Asesor, Colaborador, Coordinador de Tesis: dcalderon@casagrande.edu.ec
Palabras clave : TESIS DE INVESTIGACIÓN;APLICACIÓN DE TÉCNICAS DE RELAJACIÓN;EFECTOS DE LA ATENCIÓN EN NIÑOS
Ciudad: Guayaquil
Fecha de publicación : dic-2019
Editorial: Universidad Casa Grande Facultad de Ecología Humana
Citación : Gómez Vaca, Paola Alejandra. (2019). Efectos de la atención en niños de 3 a 4 años en la aplicación de técnicas de relajación. Trabajo de Investigación Formativa previo a la obtención del Título de: Licenciada en Educación Inicial. Universidad Casa Grande Facultad de Ecología Humana, Guayaquil. 126 p.
Codigo Interno : Tesis;2332
Abstract: The following research aims to explore the effects cause the relaxation techniques in the attention of children from the age of three to four years in an institution located in Guayaquil – Ecuador; after the implementation of a pedagogical innovation based on relaxation sessions. The research has a qualitative approach, in which the type of investigation is … using “pre test and post test” of two checklists, the first one about the previous knowledge that students have in the practice of relaxation techniques, and the second one evaluated how the attention of children is in the classroom; in the investigation we also used to blogs to obtain results. The effects achieved through the implementation of the 12 relaxation sessions were very significant in the 17 children of the study group. According to the results, as it is evidenced in the tables, in the post-test tests and in the daily blogs it is stated that the sessions improved significantly the attention of the children and that there was an increase in the use of terminology such as: breathing, inhale, exhale, relax and calm. Finally, it can be affirmed that the application of the pedagogical innovation in the planned sessions improved the level of attention of children of the select institution
URI - Direccion electronica alterna: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/2156
Tipo: bachelorThesis
Paginas: 126 p.
Grado Academico: Licenciada en Educación Inicial
Aparece en las colecciones: Tesis - Ciencias de la Educación con Mención en Educación Inicial

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Tesis2332GOMe.pdf1.25 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Tesis2332CLAU.pdf32.48 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.