Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/1826
Título : Expanding Vocabulary through Quizlet to Improve Students’ Writing
Autor: Estrada Alarcón, Diana Xiomara
Correo electronico del autor: Diana.estrada@casagrande.edu.ec
Tutor(es): Ramírez Ávila, María Rossana
Correo electronico de Director, Asesor, Colaborador, Coordinador de Tesis: mramirez@casagrande.edu.ec
Palabras clave : TESIS DE MAESTRÍA;VOCABULARIO TÉCNICO;ESCRITURA;ENSEÑANZA DE INGLÉS;TRABAJO GRUPAL
Ciudad: Guayaquil
Fecha de publicación : jun-2019
Editorial: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado
Citación : Estrada Alarcón, Diana Xiomara. (2019). Expanding Vocabulary through Quizlet to Improve Students’ Writing. Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés. Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, Guayaquil. 42 p.
Codigo Interno : Tesis;2001
Abstract: This research reports the expansion of technical vocabulary through group work facilitated by Quizlet to improve students’ writing. This study was conducted at a public technological institute. It involved ten students from the Plastic school. They had to reach a B1.2 level of English to decode books and fill out forms. However, they were an A1 level and they could not write simple sentences. With this previous information, this innovation was carried out. The study addressed three research questions: 1. To what extent will the introduction of CLIL improve students’ writing of simple sentences using technical vocabulary? 2. Will group work improve students’ technical vocabulary range? 3. What are students’ perspectives towards the innovation? A pretest, a posttest, a survey, and a rubric answered these questions. The data determined a significant and notable expansion of vocabulary. Students’ writings also improved. At the end of the innovation, the data analyzed showed a large effect size of Cohen’s d = 0.85. The results suggested that this action research may be helpful for technical students, researchers, and authorities who want to improve writing through the expansion of vocabulary.
URI - Direccion electronica alterna: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/1826
Tipo: masterThesis
Paginas: 42 p.
Grado Academico: Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
Aparece en las colecciones: Tesis - Educación Superior con Mención en en las Nuevas Tendencias en la Formación de Profesores de Inglés

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Tesis2001ESRe.pdf1.32 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Tesis2001CLA.pdf655.23 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.