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Título : Classifying Parts of the Speech to Improve Reading Comprehension in EFL University Learners
Autor: Contreras Jordán, Rosa Marianella
Tutor(es): Ramírez Ávila, María Rossana
Correo electronico de Director, Asesor, Colaborador, Coordinador de Tesis: mramirez@casagrande.edu.ec
Palabras clave : TESIS DE MAESTRÍA;PARTS OF THE SPEECH;READING COMPREHENSION;SKIMMING;SCANNING;GOOGLE DRIVE SHEETS
Ciudad: Guayaquil
Fecha de publicación : jun-2019
Editorial: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado
Citación : Contreras Jordán, Rosa Marianella. (2019). Classifying Parts of the Speech to Improve Reading Comprehension in EFL University Learners. Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Master en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés. Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, Guayaquil. 47 p.
Codigo Interno : Tesis;1996
Abstract: The purpose of this study was to examine the results of word recognition through parts of speech classification facilitated by Google drive sheets. Participants were 20 EFL students at a public university in Babahoyo. This action research study used quantitative data gotten from pre-post surveys, quizzes, pre and post-tests. Evidence showed that students improved 17% on their word recognition skill and this upgraded their reading comprehension skills with 14% increment. It was corroborated by the p-value 000 < 0.05. Moreover, the effect size according to Cohen´s was large with 1.02 in the vocabulary section and small effect in reading comprehension with 0.39. Also, class observations demonstrated that differentiating adjectives and adverbs was the most challenging issue for students. Finally, outcomes demonstrated that students changed their perspective positively about learning vocabulary after the intervention. Implications of this study involve other EFL teachers at higher education institutions who would like to improve their students’ reading comprehension and overall English proficiency.
Resumen : El propósito de este estudio fue examinar los resultados del reconocimiento de palabras a través de la clasificación de partes del discurso por medio de las hojas de cálculo de Google Drive. Los participantes fueron veinte estudiantes de idioma nativo español pertenecientes a una universidad pública de Babahoyo. Esta investigación de acción utilizó datos cuantitativos obtenidos de encuestas, lecciones y pruebas de conocimiento. La evidencia mostró que los estudiantes mejoraron un 17% en su habilidad de reconocimiento de palabras y esto les permitió mejorar sus habilidades de comprensión de lectura en un 14%. Esto fue corroborado.
URI - Direccion electronica alterna: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/1820
Tipo: masterThesis
Paginas: 47 p.
Grado Academico: Master en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
Aparece en las colecciones: Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés

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