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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorContreras Jordán, Rosa Marianella-
dc.date.accessioned2019-06-24T16:24:18Z-
dc.date.available2019-06-24T16:24:18Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.citationContreras Jordán, Rosa Marianella. (2019). Classifying Parts of the Speech to Improve Reading Comprehension in EFL University Learners. Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Master en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés. Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, Guayaquil. 47 p.es_EC
dc.identifier.urihttp://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/1820-
dc.descriptionEl propósito de este estudio fue examinar los resultados del reconocimiento de palabras a través de la clasificación de partes del discurso por medio de las hojas de cálculo de Google Drive. Los participantes fueron veinte estudiantes de idioma nativo español pertenecientes a una universidad pública de Babahoyo. Esta investigación de acción utilizó datos cuantitativos obtenidos de encuestas, lecciones y pruebas de conocimiento. La evidencia mostró que los estudiantes mejoraron un 17% en su habilidad de reconocimiento de palabras y esto les permitió mejorar sus habilidades de comprensión de lectura en un 14%. Esto fue corroborado.es_EC
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine the results of word recognition through parts of speech classification facilitated by Google drive sheets. Participants were 20 EFL students at a public university in Babahoyo. This action research study used quantitative data gotten from pre-post surveys, quizzes, pre and post-tests. Evidence showed that students improved 17% on their word recognition skill and this upgraded their reading comprehension skills with 14% increment. It was corroborated by the p-value 000 < 0.05. Moreover, the effect size according to Cohen´s was large with 1.02 in the vocabulary section and small effect in reading comprehension with 0.39. Also, class observations demonstrated that differentiating adjectives and adverbs was the most challenging issue for students. Finally, outcomes demonstrated that students changed their perspective positively about learning vocabulary after the intervention. Implications of this study involve other EFL teachers at higher education institutions who would like to improve their students’ reading comprehension and overall English proficiency.es_EC
dc.formatapplication/pdfes_EC
dc.format.extent47 p.es_EC
dc.language.isoenges_EC
dc.publisherUniversidad Casa Grande. Departamento de Posgradoes_EC
dc.relation.ispartofseriesTesis;1996-
dc.subjectTESIS DE MAESTRÍAes_EC
dc.subjectPARTS OF THE SPEECHes_EC
dc.subjectREADING COMPREHENSIONes_EC
dc.subjectSKIMMINGes_EC
dc.subjectSCANNINGes_EC
dc.subjectGOOGLE DRIVE SHEETSes_EC
dc.titleClassifying Parts of the Speech to Improve Reading Comprehension in EFL University Learnerses_EC
dc.typemasterThesises_EC
dc.contributor.tutorRamírez Ávila, María Rossana-
dc.description.cityGuayaquiles_EC
dc.description.degreeMaster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Ingléses_EC
dc.contributor.otheremailmramirez@casagrande.edu.eces_EC
Aparece en las colecciones: Tesis - Educación Superior con Mención en en las Nuevas Tendencias en la Formación de Profesores de Inglés

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