Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/1815
Título : Improving Speaking Fluency and Self Confidence through Timed Monologue Recordings in Beginner EFL Students
Autor: Sánchez Vaca, Sandra Vanessa
Tutor(es): Guilott, Maria C.
Palabras clave : TESIS DE MAESTRÍA;SPEAKING TECHNIQUE;FLUENCY;SELF-CONFIDENCE;LANGUAGE SCHOOL
Ciudad: Guayaquil
Fecha de publicación : 19-may-2019
Editorial: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado
Citación : Sánchez Vaca, Sandra Vanessa. (2019). Improving Speaking Fluency and Self Confidence through Timed Monologue Recordings in Beginner EFL Students. Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés. Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, Guayaquil. 86 p.
Codigo Interno : Tesis;1991
Abstract: This action research study aimed at establishing the impact of an adapted 4/3/2 speaking technique on students’ fluency and self-confidence. The research sample consisted of 20 students whose proficiency level was A2. The study took place in a private English language school on the coast of Ecuador, South America. Results from the quantitative data gathering (pre and posttests) yielded a large effect size (1.27) which revealed that the adaptation of the 4/3/2 speaking technique had a favorable impact on students’ speaking fluency. Results from qualitative data gathered (interviews and field notes) showed a promising impact on students’ self-confidence. The students’ perspectives towards the implementation of the speaking technique in the class indicated that it helped them to improve their self-confidence when trying to develop a speaking activity in the class. Besides the results obtained, further investigation with a larger sample for and longer period is needed
URI - Direccion electronica alterna: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/1815
Tipo: masterThesis
Paginas: 86 p.
Grado Academico: Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
Aparece en las colecciones: Tesis - Educación Superior con Mención en en las Nuevas Tendencias en la Formación de Profesores de Inglés

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Tesis1991SANi.pdf535.08 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Tesis1991CLA.pdf375.95 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.