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Título : Classifying Vocabulary to Improve Reading Comprehension in EFL Learners
Autor: Almache Granda, Gabriela Katherine
Tutor(es): Ramírez Ávila. María Rossana
Correo electronico de Director, Asesor, Colaborador, Coordinador de Tesis: mramirez@casagrande.edu.ec
Palabras clave : TESIS DE MAESTRÍA;READING COMPREHENSION;WORD RECOGNITION;PARTS OF SPEECH;GOOGLE SHEETS;STUDENT’S PERSPECTIVE
Ciudad: Guayaquil
Fecha de publicación : mar-2019
Editorial: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado
Citación : Almache Granda, Gabriela Katherine. (2019). Classifying Vocabulary to Improve Reading Comprehension in EFL Learners. Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés.Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, Guayaquil. 65 p.
Codigo Interno : Tesis;1983
Abstract: University students are required to reach a B2 English level. Thus, this study aimed at analyzing the effects of classifying vocabulary into parts of speech through Google Sheets to improve students’ reading comprehension and expand word recognition. Furthermore, the study analyzes the students’ perspectives on learning vocabulary. The study used an action research method, pre-post surveys, and pre-posttests were applied. The findings proved that classifying “parts of speech” facilitated the improvement of reading comprehension skills, with an effect size of d=0.81. Second, it confirmed that knowing vocabulary form raises students’ awareness to identify and classify words correctly. Third, the application of the study changed positively participants’ perspective regarding learning vocabulary. Therefore, due to Ecuadorian learners need training in reading comprehension and to the little literature about parts of speech, teachers should help students achieve better results in standard tests improving their English proficiency and contribute to research in this study field.
Resumen : Los estudiantes universitarios requieren un nivel B2 de inglés. Por ello, se pretende analizar los efectos de la clasificación del vocabulario en partes del discurso a través de las hojas de cálculo de Google, para ampliar el reconocimiento de palabras y mejorar la comprensión lectora de los alumnos. También, el estudio analiza las perspectivas de ellos sobre el aprendizaje de vocabulario. A través de la investigación-acción se aplicaron pre-post encuestas y pre-post pruebas. Primero, el estudio demostró que la clasificación de las partes del habla mejora las habilidades de comprensión lectora, con un d = 0.81. Segundo, se confirmó que saber vocabulario y su forma provoca que el estudiante lo clasifique
URI - Direccion electronica alterna: http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/handle/ucasagrande/1806
Tipo: bachelorThesis
Paginas: 65 p.
Grado Academico: Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
Aparece en las colecciones: Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés

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