A partir de esta página puede:
category
Volver a la pantalla de inicio con las últimas noticias... |
Materias
Hacer una sugerencia Refinar búsqueda
El valor de educar / Fernando Savater / Barcelona : Ariel (1997)
Título : El valor de educar Tipo de documento: texto impreso Autores: Fernando Savater, Autor Mención de edición: 18a. ed Editorial: Barcelona : Ariel Fecha de publicación: 1997 Número de páginas: 222 p. Dimensiones: 21 cm ISBN/ISSN/DL: 978-84-344-4469-0 Precio: $12.30 Palabras clave: Educación - Aprendizaje Humano Clasificación: 370.1 Sav V Resumen: Contiene: El aprendizaje humano. Los contenidos de la enseñanza. El eclipse de la familia. La disciplina de la libertad. Hacia una humanidad sin humanidades?. Educar es univeralizar Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=7531 Reserva
Reservar este documento
Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado Asignaturas 2 6434 370.1 SavV Libro Biblioteca Libros LIBROS Disponible Focus and formative feedback / Shute, Valerie J. / Oregon : Educational Testing Service (2007)
Título : Focus and formative feedback Otro título : CAJA 6 Tipo de documento: texto impreso Autores: Shute, Valerie J., Autor Editorial: Oregon : Educational Testing Service Fecha de publicación: 2007 Número de páginas: 47 p. Dimensiones: 29.5 cm Idioma : Inglés Palabras clave: Aprendizaje
Educación - Aprendizaje Humano
Evaluación
Retroalimentación formativaClasificación: 371.3 Resumen: This paper reviews the corpus of research on feedback, with a particular focus on formative feedback—defined as information communicated to the learner that is intended to modify the learner’s thinking or behavior for the purpose of improving learning. According to researchers in the area, formative feedback should be multidimensional, nonevaluative, supportive, timely, specific, credible, infrequent, and genuine (e.g., Brophy, 1981; Schwartz & White, 2000). Formative feedback is usually presented as information to a learner in response to some action on the learner’s part. It comes in a variety of types (e.g., verification of response accuracy, explanation of the correct answer, hints, worked examples) and can be administered at various times during the learning process (e.g., immediately following an answer, after some period of time has elapsed). Finally, there are a number of variables that have been shown to interact with formative feedback’s success at promoting learning (e.g., individual characteristics of the learner and aspects of the task). All of these issues will be discussed in this paper. This review concludes with a set of guidelines for generating formative feedback. Link: http://dspace.casagrande.edu.ec/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=26366 Ejemplares
Código de barras Signatura Tipo de medio Ubicación Sección Estado ningún ejemplar